sobota, 9 kwietnia 2016

CIASTECZKA Z KRUPCZATKI...

Ponieważ post kulinarny o serduszkach z mięsa mielonego i ryżu cieszył się dużą popularnością, dlatego dziś podzielę się z Wami słodkościami...

A dokładniej przepisem na jedne z ulubionych ciasteczek mojej -J-

Lubi je, bo może je jeść w nieograniczonych ilościach ... no bez przesady oczywiście... 
ale nie są przynajmniej zakazane ze względu na nietolerancję histaminy...

Od razu Wam napiszę, że nie należą do słodkich ciasteczek...


Składniki:
  • 400g mąki krupczatki
  • 100 g mąki pszennej tortowej
  • 4 żółtka
  • 2 opakowania cukru waniliowego po 30g (ale ostatnio zrobiłam z cukrem po 15g, bo nie zauważyłam... i jakiej wielkiej zmiany smaku ciastek też nie zauważyłyśmy)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300g tłuszczu (może to być sama margaryna, lub 150g masła i 150g margaryny)

Wszystkie składniki dajemy do miski i wyrabiamy w mikserze jak na ciasto kruche.

Dla osób które nie używają miksera: 
                 Mąkę należy wymieszać z proszkiem do pieczenia.
                 Następnie posiekać z tłuszczami (margaryna, masło)
                Dodać żółtka, śmietanę, cukier i cukier waniliowy.
                Następnie wyrobić na gładkie ciasto.

Następnie ciasto formujemy w kulkę, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na 30 minut do lodówki.

Potem należy rozwałkować ciasto na grubość ok. 5-7mm, na wysypanej mąką stolnicy.

Wyciąć dowolne kształty ciasteczek i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Ciasteczka podczas pieczenia trochę urosną.

Pieczemy ok. 15-20 minut w temperaturze 200oC.

Smacznego...





Z białek które zostały możecie zrobić KOKOSANKI lub bezy

-D-

Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz.U. z 1994 r. Nr 24 poz.83 mam prawo do ich ochrony i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz