sobota, 9 kwietnia 2016

KOKOSANKI...

Kokosanki...

Chrupiące na zewnątrz, mięciutkie i kokosowe w środku...

A to z kolei jedne z ulubionych słodkości mojego męża.

Idąc za ciosem, po opublikowaniu przepisu na CIASTECZKA Z KRUPCZATKI

Przedstawiam Wam przepis na KOKOSANKI...



Na szczęście są łatwe w przygotowaniu, i po chwili krzątaniny w kuchni możemy cieszyć się ich smakiem...


Ponieważ nie jest dobrze jak marnuje się jedzenie... 

A przy pieczeniu ciasteczek z krupczatki zostają nam 4 białka... 

To proponuję Wam wykorzystać je do upieczenia kokosanek...

Można też zrobić bezy... 
A to z kolei ulubione słodkości mojej -O-, ale przepis na bezy innym razem...

Zatem składniki na kokosanki:
  • 120g masła
  • 4 białka
  • 260g cukru
  • 400g wiórków kokosowych
Masło rozpuszczamy w rondelku i odstawiamy do przestudzenia.

Białka ubijamy na sztywno.

Gdy piana jest już sztywna dodajemy stopniowo cukier, łyżka po łyżce, dalej ubijając (jak na bezy).

Do drugiej miski wsypujemy wiórki.

Wiórki zalewamy roztopionym masłem i mieszamy tak aby wszystkie wiórki były oblepione masłem. 

Na koniec dodajemy ubitą pianę i delikatnie mieszamy. 

Zwilżoną dłonią nabieramy porcje wielkości mniej więcej orzecha włoskiego i  formujemy kulki.

Kokosanki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 

Pieczemy około 15 minut w temperaturze 190  °C  

Smacznego...


-D-

Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz.U. z 1994 r. Nr 24 poz.83 mam prawo do ich ochrony i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz