czwartek, 4 lutego 2016

PĄCZKI Z SERKA HOMOGENIZOWANEGO


SZYBKIE PĄCZKI BEZ DROŻDŻY

Oto przepis, który jest bardzo łatwy i upieczenie takich pączków nie zabiera dużo czasu. 
A ciasto wymieszałam za pomocą robota kuchennego.

Składniki:

  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 400g homogenizowanego serka waniliowego
  • 2 szklanki mąki – 340g (ja użyłam pszennej tortowej, ale następnym razem spróbuję zrobić na mące orkiszowej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia – ok. 9g
  • cukier puder
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • tłuszcz do smażenia
Najpierw musimy oddzielić żółtka od białek, aby białka ubić na gęstą pianę z odrobiną soli.

W czasie gdy białka „nam sztywnieją np. w mikserze”, mieszamy serek homogenizowany z żółtkami.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia.

Następnie obie mieszanki, czyli serek z żółtkami oraz mąkę z proszkiem do pieczenia, łączymy razem. Można przy pomocy robota kuchennego albo tradycyjnie łyżką.

Następnie dodajemy „sztywne” białka i delikatnie mieszamy (na najniższych obrotach).

W między czasie rozgrzewamy tłuszcz. 
Gdy tłuszcz już będzie rozgrzany zmniejszamy płomień gazu, aby pączki usmażyły się w środku a nie tylko na zewnątrz.

Ciasto nabieramy za zwilżoną tłuszczem łyżkę i wykładamy do gorącego tłuszczu. 
W trakcie smażenia obracamy kilkakrotnie pączki.

Usmażone pączki (u mnie po ok. 10-15 minutach) wyciągamy i odkładamy na ręcznik papierowy do odsączenia z tłuszczu.

Gdy pączki ostygną, posypujemy je cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem.

Z ww. ilości składników wyszło mi 18 pączków.


Część pączków, przez nieuwagę mojego -M-, była z orzechami w czekoladzie, które wylądowały w misce z ciastem - SĄ JESZCZE LEPSZE!

Smacznego!

-D-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz