środa, 20 kwietnia 2016

KOKTAJLE, SZEJKI, SMOOTHIES... czyli koktajl bananowo-jagodowy z płatkami owsianymi


Koktajle, szejki, smoothies...

No właśnie... takie łatwe, szybkie i pyszne... dlaczego o nich zapomniałam...
A jaka frajda z picia przez słomkę...

Kiedyś Wam pisałam, że płatki owsiane w moim domu jem tylko ja i moja najmłodsza latorośl...

No cóż... trochę się zmieniło... i mała -A- nie je już tak chętnie owsianki z owocami...

I zaczęłam się zastanawiać jak te płatki owsiane przemycić, aby je chętnie jadła a nie koniecznie je wyczuwała... I przy okazji jak przemycić je do diety starszych córek... 

Spróbowałam nawet upiec ciasteczka owsiane z orzechami i żurawiną, ale niestety nie wyszły zbyt pyszne... trochę za bardzo mączne bym powiedziała i mało słodkie... choć o dziwo jednej z moich córek zasmakowały (w dodatku niejadkowi)... ale na razie przepisem nie będę się dzieliła... spróbuję je trochę udoskonalić... aby smakowały większości części rodziny...

Myślałam i szukałam inspiracji w necie i natknęłam się na przepisy na koktajle z płatkami owsianymi... początkowo byłam sceptycznie nastawiona... bo jak koktajl z płatkami owsianymi...
ale spróbowałam zrobić i nie żałuję... jest pyszny...

Na początek zrobiłam koktajl bananowo-jagodowy z płatkami owsianymi...

Mała -A- nawet wypiła dokładkę i jeszcze chciała...
A starszym dziewczynkom... oczywiście też smakował...

No to do rzeczy...

Składniki, które będą potrzebne do przygotowania koktajlu:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • wrzątek 
  • kubeczek jogurtu 150g
  • kefir ok. 400ml lub maślanka
  • 2 banany
  • ok. 5 łyżek jagód (ja miałam mrożone)
  • 1 łyżka miodu

Wykonanie:

1. Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na ok. 10 minut aby napęczniały... (u mnie wodą bo mała -A- po mleku ma wysypkę)...




2. Do miksera wrzucamy obrane i pokrojone banany i jagody... 













3. Dodajemy jogurt, kefir... ale może też być mleko czy maślanka, co kto lubi... (ja miałam kefir i dlatego go użyłam)...
















4. Następnie dodajemy miód...
















5. A na sam koniec napęczniałe płatki owsiane...















6. Wszystko miksujemy na gładki koktajl...





















Smacznego !


Na śniadanie, podwieczorek, przekąskę, kolację lub deser – pyszny smoothie z płatkami owsianymi, bananami i jagodami nadaje się na każdą okazję. Ze względu na zawartość płatków owsianych, przetworów mlecznych, bananów i jagód koktajl ten jest jednym z najzdrowszych potraw.

Płatki są bogactwem witamin i minerałów. 
Owsianka dostarcza mnóstwo składników odżywczych , dzięki błonnikowi mamy uczucie sytości i poprawia się nam przemiana materii.

Jagody dodane do koktajlu są źródłem witamin i najlepszymi przeciwutleniaczami, są dobre dla naszych oczu...

Banany to owoce, które zawierają wiele składników mineralnych i także liczne witaminy. Banany są przede wszystkim źródłem potasu...
U osób z nietolerancją histaminy może być problem z bananem, szczególnie bardzo dojrzałym, niestety jest nieodpowiedni przy nietolerancji histaminy...



-Dorota-
Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz.U. z 1994 r. Nr 24 poz.83 mam prawo do ich ochrony i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz