środa, 15 czerwca 2016

TRUSKAWKOWO MI...!

Dziś tak szybciutko...
Jakiś czas temu opublikowałam post z przepisem na koktajl z mango i obiecałam że następnym razem będzie na różowo...

Trochę czasu upłynęło a post z różowym koktajlem nie pojawił się...
Ale dziś zamierzam te zaległości nadrobić...

Zatem zapraszam na kolejny przepis na koktajl z płatkami owsianymi, który może zastąpić drugie śniadanie...

Jako, że sezon truskawkowy w pełni, dziś przepis na koktajl truskawkowo-bananowy... oczywiście z płatkami owsianymi oraz tym razem także z płatkami żytnimi...

Składniki, które będą potrzebne do przygotowania tego koktajlu:
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki płatków żytnich
  • wrzątek lub mleko (u nas tym razem mleko - na próbę jak zareaguje mała -A-)
  • kubeczek jogurtu
  • maślanka
  • pół kubeczka kremówki
  • 1 banan
  • sporo truskawek
  • 1 łyżka miodu

Wykonanie:



1. Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem lub mlekiem i odstawiamy na ok. 10 minut aby napęczniały...





Gdy płatki owsiane sobie spokojnie pęcznieją możemy w tym czasie wrzucać pozostałe składniki do miksera....



 2. Truskawki umyłam, oczyściłam ze szypułek..., banan został umyty, obrany ze skórki i pokrojony na kawałki 

3. Następnie dodałam napęczniałe płatki owsiane i żytnie.

4. Potem przyszła kolej na maślankę, jogurt i kremówkę.

5. Następnie dodałam miód...

6. Wszystko zmiksowałam na gładki koktajl...













Smacznego !

Jak podają źródła w internecie truskawki zawierają więcej witaminy C niż owoce cytrusowe! Ponadto zawierają witaminy z grupy B, w tym witaminę B1 i B2 oraz witaminę PP, która m.in. utrzymuje skórę w dobrej kondycji, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nerwów i przewodu pokarmowego. Truskawki wpływają na poprawę przemiany materii i oczyszczają jelita z resztek pokarmu oraz korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną.
Zawarty w truskawkach wapń i fosfor wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni, a w połączeniu z magnezem odkwaszają organizm.
Truskawki posiadają także właściwości odtruwające i oczyszczające.
Chronią przed anemią, wzmacniają organizm, wpływają korzystnie na cerę i włosy.

Co do nietolerancji histaminy to koktajl ten nie jest za bardzo wskazany...
Jak wspomniałam w poprzednim poście... osoby z nietolerancją histaminy muszą uważać na dojrzałe banany...
A i z truskawkami niestety trzeba uważać... niestety nie są wskazane... 

Jeśli mój przepis zainspirował Cię do zrobienia własnego koktajlu – koniecznie napisz o tym w komentarzu albo wrzuć fotkę na tablicę Niedoskonałej-mammy na Facebooku


-Dorota-

Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz.U. z 1994 r. Nr 24 poz.83 mam prawo do ich ochrony i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy.

2 komentarze:

  1. Ale narobiłaś mi apetytu. Na pewno skorzystam z przepisu. Mniam mniam :)

    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak... koktajl zrobiony?
    Mam nadzieję że smakował...?
    Dziś zrobiłam dzieciom koktajl z arbuza, granatu i banana z maślanką...
    Wszystkim smakował, za wyjątkiem mojej średniej -O-, no cóż... a to z myślą o niej teraz są codziennie koktajle z maślanki i jogurtów...
    Ach ta moja -O-

    OdpowiedzUsuń