piątek, 22 kwietnia 2016

SMOOTHIE Z MANGO W SAM RAZ NA DRUGIE ŚNIADANIE...

Było fioletowo, dziś jest na żółto...
Następnym razem może będzie różowo...
Za oknem pięknie świeci słońce...

I my w szklance też mamy słoneczko... zdrowe słoneczko... które dostarcza innych witamin niż te słonko na dworze... ale też bardzo ważnych dla nas i naszych dzieci...

Idąc za ciosem... dziś podzielę się z Wami kolejnym przepisem na koktajl...

Tym razem jest to Smoothie z mango, bananem i płatkami owsianymi...

Wszystkie składniki są takie same jak w KOKTAJLU BANANOWO-JAGODOWYM, jedynie jagody zastąpiłam dojrzałym mango... a i zamiast kefiru tym razem była maślanka...

Składniki, które będą potrzebne do przygotowania tego koktajlu:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • wrzątek 
  • kubeczek jogurtu 150g
  • 500ml maślanki
  • 2 banany
  • jedno mango
  • 1 łyżka miodu

Wykonanie:


1. Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na ok. 10 minut aby napęczniały...





Gdy płatki owsiane sobie spokojnie pęcznieją możemy w tym czasie wrzucać pozostałe składniki do miksera....
I tak...
2. Tym razem najpierw wlałam maślankę i dodałam jogurt. 

3. Następnie wrzuciłam umyte, obrane i pokrojone w plasterki banany.











4. Potem przyszła kolej na mango, które też oczywiście umyłam, a następnie "rozebrałam" na części, ale nie krojąc w kosteczkę, tylko po prostu wybrałam miąż łyżką...










5. Następnie dodałam miód...

6. A na sam koniec napęczniałe płatki owsiane...









7. Wszystko zmiksowałam na gładki koktajl...


















Koktajl jest dość gęsty, ale ja takie lubię... gęste...

Smacznego !


Mango to bogate źródło witamin i składników odżywczych. Wśród nich znajdziemy witaminy z grupy B oraz wit. A, C, E, PP, a także potas, wapń i magnez. Mango dostarcza także dużo miedzi, która bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. Jest też bogatym źródłem błonnika.

Jak wspomniałam w poprzednim poście... osoby z nietolerancją histaminy muszą uważać na dojrzałe banany, które niestety są niewskazane...
Moja -J- na razie pije te koktajle (1 dziennie) ale niestety widzę ze skóra zaczyna już reagować...


Chciałam jeszcze dodać, że inspiracją do przygotowywania koktajli dla moich dzieci była dla mnie Ania...
Aniu serdecznie dziękuję za umieszczenie filmiku z twoim brzdącem pijącym koktajl...

-Dorota-

Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz.U. z 1994 r. Nr 24 poz.83 mam prawo do ich ochrony i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz